Update: Persoonlijk

Gisteren had ik weer een afspraak met mijn arts. Ik ben nu drie weken bezig met compleet suiker, gist en lactosevrij te eten en te drinken. Iemand die mij een beetje kent weet dat ik een stuk ongeduld ben en altijd behoefte heb aan directe resultaten. Dat ben ik gewend als zelfstandig onderneemster denk ik dan maar. Helaas, na drie weken toch wel intensief bezig zijn met eten merk ik heel eerlijk gezegd nog niet echt verschil. Ik heb nog steeds vrijwel elke dag buikpijn en een opgezwollen buik. Dat frustreert me dan behoorlijk. Wel is er al bijna 3 kilo af. Nu doe ik dit niet om gewicht te verliezen, maar om gezond te worden en klachtenvrij. Toch zijn een aantal kilo’s minder een bijzonder prettige bijkomstigheid.

Ik vroeg haar gisteren ook hoe lang het ongeveer zou duren voordat ik verbetering zou merken. Ze keek naar het papiertje met mijn diagnose en allergieën en vertelde me doodleuk dat dat toch op zijn minste drie maanden zou zijn. DRIE MAANDEN. Ik herhaal. Drie. Maanden. Zucht. Dat is voor iemand zoals mij echt heel, heel lang. Ik houd normaal gesproken een dieet een week vol omdat ik geen resultaat zie (flashback naar Herbalife), maar ik weet dat ik het deze keer wel MOET volhouden, omdat ik geen keuze heb en omdat mijn darmen het na ruim tien jaar toch ook wel verdienen om normaal te werken. En ikzelf verdien dat ook. En dat is mijn belangrijkste motivatie.

you-deserve-it_large

Leave a Reply

