Brood

Ik heb inmiddels geleerd dat in veel Nederlands brood suiker wordt toegevoegd. Dat was best een shock, want ik ging er eigenlijk van uit dat dit soort Amerikaanse taferelen in ons landje niet aan de orde zouden zijn. Helaas is dat wel het geval. Tevens zit er in bijna elk brood bakkergist en omdat dat in je darmen gaat gisten, mag ik dat ook niet eten.

487616_10151343900633393_1213986370_n

Ik houd van brood en een ontbijt zonder brood is voor mij geen ontbijt. Gelukkig bestaat er suiker en gistvrij brood. Ik haal bij de reform winkel vaak Alinson volkoren. Dat is wat dichter van structuur dan een tarwebrood of volkorenbrood, maar ik vind het prima te eten.

Zuurdesembrood schijnt ook erg goed te zijn, maar ik weet nog niet of ik dat lust. Ik heb afgelopen week bij de reformzaak een halfje meegenomen. Ben benieuwd!

Leave a Reply

