Review: Billy’s Farm Appel & Cranberrystaafjes

Vandaag is het dan toch echt tijd voor mijn eerste review. Dit omdat ik zelf altijd graag meningen van anderen lees over producten en zo vaak nieuwe dingen ontdek die ik anders waarschijnlijk zou laten liggen. Een van de belangrijkste dingen voor mij zijn toch wel zoetigheden. Zoals ik in mijn allereerste post al vertelde, ben ik een sugar-holic. Nu ik geen suiker meer eet, wil dat niet zeggen dat ik niet meer van zoetigheden houd. Integendeel zelfs. Wel is het zo dat ik nu naar veilige lekkernijen zoek waar ik van kan genieten zonder me zorgen te hoeven maken dat ik ‘afgestrafd’ wordt door mijn lichaam door buikpijn of hoofdpijn.

Afgelopen week was ik, zoals elke donderdag, ‘s middags bij mijn beste vriendin om een film te kijken. Dat is al jaren ons ding en nu zijn donderdagen uitermate geschikt om nieuwe dingetjes te testen omdat zij bij een andere winkel inkopen doet dan ik (we wonen op 45 min van elkaar af, helaas). Ze liet me Billy’s Farm Appel & Cranberrystaafjes zien en uiteraard moest ik deze even proeven. Ik heb in onze voorraadkast al andere koekjes van Billy’s Farm liggen en die vind ik ontzettend lekker.

billysfarm

Op de website van Billy’s Farm is te lezen:

De combinatie van speltmeel met havervlokken en gezoet met granenstroop geeft al een heel lekker basisdeeg. Als je dit nog fijner maakt met heerlijke, gezonde cranberries, geconfijt met appeldiksap dan is het heerlijk daar koekjes van te maken. De cranberries laten zich heerlijk combineren met appelsiroop, kokos en de havervlokken.

Ik had ze zelf in de winkel destijds laten liggen (daar heb je het al) omdat ik dacht dat ik niet van cranberry hield. Ik was blij verrast toen bleek dat de koekjes geen hele sterke cranberry smaak hebben, maar een vleugje appel en cranberry gecombineerd met een crunchy granenkoek. Niet té zoet maar zoet genoeg om mijn sweet tooth weer tevreden te stellen. Een aanrader!

Ingrediënten

  • havervlokken
  • volkoren speltmeel
  • palmolie
  • appelsiroop
  • rijstmoutstroop
  • cranberries
  • kaneel
  • kokos
  • rijsmiddel: natriumbicarbonaat
  • zout

Ik betaalde €2,20 voor een pakje van 175 gram bij mijn plaatselijke reformwinkel.

(ingredienten credits: http://www.billysfarm.nl/producten.php?id=43)

Mijn cijfer: een dikke 8 ♥

Leave a Reply

