Recept: Chicken Parmigiana (Suiker- en Lactosevrij)

Ik heb dit recept een paar weken geleden al eens gemaakt, maar gisteren heb ik hem nog een keer gemaakt en wat ingrediënten toegevoegd. Nu is ie nóg lekkerder, vind ik. Ik heb hem samen met mijn ‘partner in crime’ gemaakt en ook zij vond het ontzettend lekker. Ook is het snel klaar, dus je hoeft geen uren in de keuken staan. Dat is leuk voor af en toe, maar ik vind het ook fijn om wat recepten achter de hand te hebben voor lekkere, verse maaltijden die snel klaar zijn.

Ik gebruik voor dit recept buffelmozzarella die je gewoon in de supermarkt kunt kopen. Buffelmozzarella heeft een andere samenstelling dan gewone mozzarella en kan ik persoonlijk wel verdragen.

Chicken Parmigiana

Ingrediënten
Voor 2 á 3 personen
2 suiker- en lactosevrije crackers
40 g Parmezaanse kaas, geraspt
1 ei
2 el bloem
1 schaal kipfilethaasjes (+/- 9 stuks)
3 el olijfolie
1 pak tomato frito (350 g)
1 blik tomatenblokjes (400 g)
1 bol buffelmozzarella
1 á 2 tl Italiaanse kruiden

1. Verwarm de oven voor op 200ºC en zet een ovenschaal klaar.

2. Verkruimel in een diep bord de crackers met een lepel of een vijzel tot het op paneermeel lijkt. Voeg hier de Parmezaanse kaas aan toe en roer door elkaar. Doe het ei in een ander diep bord en roer los met een vork. Doe vervolgens de bloem in een laatste diep bord.

3. Bestrooi de kip met peper en zout en haal de ze eerst door de bloem, dan door het ei en bedek ze als laatste helemaal met het cracker & kaas mengsel. Leg de filetjes even op een apart bord.

4. Verhit 3 el olie in een koekenpan. Bak de kip in 8 min. goudbruin, keer halverwege. Meng de tomato frito en tomatenblokjes in de ovenschaal. Voeg hier de Italiaanse kruiden aan toe en roer alles goed door elkaar. Leg vervolgens de kip erop. Snijd de mozzarella in plakken en verdeel erover.

5. Bak de kip ca. 15 min. in de oven. Serveer met volkoren pasta en een frisse salade.

Enjoy!♥

One thought on “Recept: Chicken Parmigiana (Suiker- en Lactosevrij)

Leave a Reply

