Kaneel & Kokos Pancakes (Suiker, Lactose- en Glutenvrij)

Ik kwam dit recept via Twitter tegen op Focus on Foodies. Ik houd van kaneel en van kokos, dus dit leek mij een ideaal recept om eens uit te gaan proberen. Ik heb het recept van Lianne iéts aangepast omdat ik de kokos graag wilde proeven en 1 eetlepel mij in dat geval niet genoeg leek. Ik mag zelf (nog) geen banaan, dus die heb ik (helaas) achterwege gelaten en vervangen door geraspte appel. Dit omdat ik groot fan ben van de combinatie appel & kaneel. Ook heb ik Chia zaad toegevoegd om een health boost aan de pannenkoekjes te geven.

Het recept maakt een behoorlijke hoeveelheid beslag. Ik heb er zelf twee dagen mee gedaan (afgedekt in de koelkast bewaard). Ik maak telkens drie kleine pannenkoekjes per portie, want ze vullen echt heel erg.

kaneelkokospancake

Ingrediënten
Genoeg voor zeker 15 mini pannenkoekjes
75 gram amandelmeel
3 eieren
140 ml sojamelk of lactosevrije melk
2 el kaneel
1 el agavesiroop
3 el kokosrasp
2 tl Chia zaad
2 el geraspte appel
1 tl kokosvet

1. Klop de eieren los in een grote kom. Voeg hier het amandelmeel, de melk, kaneel, agavesiroop, kokosrasp, appelrasp en het chia zaad aan toe en roer tot alles goed is gemengd.

2. Verhit in een koekenpan het kokosvet en schep het beslag in de pan. Gebruik voor kleine pannenkoekjes een juslepel en voor grotere een soeplepel om gelijke porties te maken. Als de bovenkant begint te bubbelen dan kun je ze omdraaien: dat is al na ongeveer een minuutje.

3. Bestrooi met wat extra kaneel en/of palmsuiker en serveer.

Enjoy! ♥

5 thoughts on “Kaneel & Kokos Pancakes (Suiker, Lactose- en Glutenvrij)

  1. Pingback: Superfood Oatmeal met Bosvruchten | Blij Zonder Suiker

Leave a Reply

