Recept: Superfood Oatmeal met Bosvruchten

Sinds ik geen suiker meer eet en ook een stuk minder brood, merk ik dat ik vaak op zoek ben naar recepten voor ontbijt. Voor mij persoonlijk is ontbijt echt heel erg belangrijk. Zonder een goed ontbijt functioneer ik gewoon niet. Plus, voor mij moet ontbijt iets zijn wat ik kan kauwen, dus aan een smoothie heb ik niet genoeg. Ik heb dan niet het gevoel dat ik eet.

Laatst maakte ik al Kaneel & Kokos Pancakes en die waren heerlijk. Maar niet voor elke dag. Dat is meer een weekend ding, voor mij in ieder geval. Tijdens mijn zoektocht naar ontbijt moest ik ineens denken aan oatmeal..

Voorheen moest ik als ik aan havermout dacht altijd denken aan mijn opa. Hij at elke avond na het eten havermoutpap uit zo’n plastic bekertje van een niet nader te noemen merk. Ik gruwelde daar altijd van. Tot ik twee jaar geleden in Amerika woonde en kennis maakte met warme havermout/oatmeal. Mijn eerste keer oatmeal was bij de McDonald’s. Ik weet het, ik weet het. Vervolgens heb ik bij Wal-Mart zakjes instant oatmeal gekocht en dat was wel lekker, maar uiteraard ‘loaded’ met suiker. Dus, ik ben op zoek gegaan naar een alternatief. Hieronder het resultaat: Oatmeal met Bosvruchten. Ik noem het liever oatmeal dan havermout vanwege mijn associatie die ik hier boven noemde 😉

Door de toevoeging van zowel Chia zaad, cacao nibs en Goji bessen kwalificeert het ook nog eens als een Superfood! Ik moet eerlijk bekennen dat ik te laat was met een foto maken (lees: het was al op voordat ik er een foto van kon maken), dus die houden jullie tegoed.

Ingrediënten
1 el geraspte sinaasappelschil
1 tl kaneel
1/2 tl Chia zaad
1 tl rauwe cacao nibs (ongeraffineerde cacao)
1 tl Goji bessen
35 gram havermout
250 ml amandelmelk
handjevol (uitgelekte) bosvruchten (ik heb een zak uit de diepvries, maar vers kan ook uiteraard)

1. Doe de amandelmelk, de havermout, Chia zaad, kaneel en sinaasappelschil in een klein pannetje en laat dit al roerend op laag vuur langzaam warm worden. Wanneer de havermout dik is geworden schenk je het in een kommetje.

2. Strooi de bosvruchten, Goji bessen en cacao nibs er over heen. That’s it. Soms hoef je het niet moeilijker te maken dan het is, toch?

Enjoy! ♥

Leave a Reply

