Meten is Weten: Cup Maatscheppen

Voordat ik begon met bloggen en eigenlijk ook nog de eerste twee maanden, rekende ik áltijd maateenheden van recepten om. Ik was van mening dat omrekenen naar grammen véél preciezer was. Waarom weet ik ook eigenlijk niet. Misschien de geruststelling dat als de cijfers op de weegschaal kloppen, dat het dan vast niet kan mislukken.

Toen ik laatst een recept van Lian van Cakeje van Eigen Deeg maakte, heeft zij me overgehaald om toch eens met cups te werken. Al haar recepten bevatten cups en ik snapte nooit echt waarom. Tot ik het een keer heb geprobeerd en sindsdien ben ik helemaal om! Het scheelt zoveel rekenwerk en wegen als je bijvoorbeeld een Amerikaans recept wilt maken. Als je net zo’n die-hard liefhebber van het metrisch systeem bent als ik was, wil ik je toch uitdagen om een keer met cups te werken.

Cup maatscheppen zijn gewoon bij de AH XL te krijgen, maar uiteraard ook in andere winkels en in allerhande kleuren en designs. Ik heb hieronder een aantal leuke sets verzameld.

measuringcups

1. De AH maatschepjes, verkrijgbaar bij iedere AH XL en op Albert.nl. Prijs €4,09
2. Joseph Joseph Nest. Ik heb zelf al een tl/el lepel van dit merk en hij bevalt me uitstekend. Ik vind deze set lekker kleurrijk. Prijs €14,95
3. Dit is een 8-delige set van Prima en bevat zowel cups als maatlepels. Het fijne aan deze set is dat de cups inklapbaar zijn. Handig om op te bergen dus en ze nemen niet zoveel plaats in. Prijs €6,62
4. De Klipscoop is ook inklapbaar én is van zichzelf een clip, dus die kun je makkelijk ergens aan vastmaken. Kan handig zijn! Prijs €6,91
5. De Metro Kitchen 4 in 1 heeft een strak design en een anti-slip grip. Al vraag ik me af of dat nou echt een toegevoegde waarde heeft. Ik vind vooral de strakke uitstraling wel wat hebben. Prijs €9,41
6. Mijn favoriet, de Matryoshkas Measuring M – Cups. Ik vind ze super schattig en ze staan ook leuk in de keuken. De set bestaat uit drie poppetjes en ieder bestaat uit 2 cups. Prijs €11,72

Mijn favoriet is de Matryoshka set (nr. 6). Hoe leuk zijn die! Al zou ik uit praktisch oogpunt liever de set van Prima (nr. 3) gebruiken. Puur omdat ie goedkoop is, veel onderdelen (cups en lepels) bevat én inklapbaar is.

Leave a Reply

