Documentaire: The Men Who Made Us Fat

Vandaag vond ik het weer tijd voor een interessante documentaire. Ik kwam hem tegen tijdens het surfen en ik wilde hem graag met jullie delen. Documentairemaker Jacques Peretti onderzoekt in The Men Who Made Us Fat hoe het kan dat ons voedsel in de loop der jaren steeds meer dikmakend en verslavend is geworden. Ook bekijkt hij hoe het concept van snacken tussen maaltijden door is ontstaan. Dat blijkt dus verzonnen te zijn door fabrikanten en in de maatschappij gebracht middels advertentiecampagnes. Eng idee, nietwaar? Op Youtube kun je de hele documentaire (drie delen) bekijken.

Ik begin me steeds vaker af te vragen hoe machtig de lobby van de voedingsindustrie is en hoe ver hun invloed gaat op alles wat we dagelijks binnenkrijgen.

Hoe denk jij hier over?

fat food

One thought on “Documentaire: The Men Who Made Us Fat

  1. Wauw, ik heb net aflevering 1 bekeken. Wat een machtige mensen op de verkeerde plekken…
    Ben benieuwd wat afl 2 en 3 laten zien.

Leave a Reply

