Inspiratie: Delicatessen With Love

Via Facebook kwam ik terecht op een artikel van Demilked.com over een fotoserie van Italiaanse fotograaf Gabriele Galimberti. In zijn serie Delicatessen With Love heeft hij oma’s uit 58 verschillende landen laten poseren met hun signature dish. Het eerste shot is steeds nét voordat ze beginnen: alle ingrediënten liggen klaar. En het tweede shot is van het eindresultaat. De gerechten variëren van Italiaanse ravioli tot kokossoep met haai, chocolade trifle en heerlijke rupsen in tomatensaus 😉

Ik houd persoonlijk heel erg van dit soort fotografie: het heeft iets ontzettend authentieks! En wiens oma heeft er nou niet bepaalde gerechten die echt bij haar passen? Mijn oma bijvoorbeeld maakte de beste uiensoep, erwtensoep en bruine bonensoep. En haar appeltaart was hemels! En uiteraard mochten we altijd de lepels aflikken 😉

Ik heb mijn favoriete foto’s hieronder gedeeld. Het leuke aan dit project is dat op de website van Galimberti ook álle recepten staan van de gerechten. Zo kun je na een kijkje in de verschillende keukens meteen aan de slag!

Italy (Swiss Chard and Ricotta Ravioli with Meat Sauce)
delicatessen

Malawi, Finkubala (Caterpillar in Tomato Sauce)
delicatessen1

American Fork, Utah (Chocolate Toffee Trifle)
utah

Kenya, Mboga and Orgali (White Corn Polenta With Vegetables and Goat)
delicatessen5

India (Chicken Vindaloo)
delicatessen3

Zimbabwe, Sadza (White Maize Flour and Pumpkin Leaves Cooked in Peanut Butter)
delicatessen4

Homer, Alaska (Grilled Moose)
moose

Philippines, Kinunot (Shark in Coconut Soup)
haai

Leave a comment